Hej och vikna ;)

Dagens träning med Odessa!

Väder: blåste och små duggade lite.


Idag har jag och Odessa tränat Agility och lydnad.
Hon var jätte duktig, i Agilityn började vi med lite
uppvärmning så klart med slalom, balans och gungan
för där behöver hon inte anstränga sig så mkt och
för att hon behöver träna på slalomen, som hon gör
stora framsteg på :) sen tränade vi lite på lång hoppet
för det blukar hon springa över som små eller lata
hundar brukar göra ;) haha men det gjorde hon bara
första gången sen hoppade hon över det alla gånger :)
Sen körde vi lite på däcket och A-hindret som hon gjorde
galant! Hanr även kört lite olika vinklar på tunnlarna
och efter det ställde jag fyra hinder i samma linje så att
hon skulle få träna lite på höger, vänster och ut ;)
gick rätt bra det med. Vi avslutade med att köra en bana
två gånger och hon gjorde det jätte bra och alla hinder
var med. Hopphinder, långhopp, slalom, balansen, gungan,
A-hindret, däcket, 3m tunnel, 8m tunnel och säcken.
STOLT över min tjej och redo för träningstävlingen på måndag! :D ;)

Lydnaden tränade vi att hon skulle sätta sig korrekt brevid mig
hur jag än stog och hur hon än stog :) det gick bra. Sen tränade
vi att gå fint brevid stanna sätta sig korrekt forstätta framåt.
Svänga och hon skulle föjla med bra. Vi tränade även kontakten!
Hon var duktig!

Jag har även lärt henne 2 nya saker. Vinka och skälla
(säga hej) när man säger hej till henne.
jag vet inte varför jag gjorde det men jag hade
lite tråkigt x)
Hon var duktig och fattade snabbt ;)


Min bäbis är underbar!!
:D




Odessa sov på mina fötter/skor tills Mikaela började
fippla med mobilen, medans vi lyssnade på instruktioner!
haha ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0