Dagen idag

Denna dagen bestod av Rallylydnadstävling i Falkenberg med Odessa.
Det var försat gången vi startade i den grenen.
Det gick faktiskt ganska bra för att vara första gången.
Men Odessa tyckte det var lite konstigt med alla skyltar och allt på banan så de var ganska imponerande tyckte hon. xD Hon var då inte så jätte fokuserad på mig tyvärr men det blev bättre och bättre ;)
Så jag är nöjd med dagens tävling.
 
Efter detta åkte vi hem till Kalle och hans familj! :D
Där la jag ett spår för första gången på väldigt länge! Det regnade, var högt gräs, det var ett långt spår (ca 100m), det fick ligga i mer än 2 timmar, det var jätte mycket andra dofter där (det är mycket rådjur, många vildsvin, många mullvadar, många harar, några grävlingar och några älgar som brukar vara på den ängen vid olika tider på dygnet) och jag hade henne på långlina. 
Hon är inte van vid att gå ett sånt spår som jag hade idag, hon brukar inte få vara på långlina, det brukar inte få ligga så länge, det brukar inte vara så mycket olika frächa lukter där och vi brukar inte spåra när det regnar så satans mycket!!
Så det var mycket som var nytt för henne, men hon gjorde det AS bra och JÄTTE snyggt!!
Jag är så sjukt stolt över henne!
Jag märkte på henne att hon tyckte det var kul för hon viftade jätte mycket på svansen medans hon spårade!
 
Så spårandet ska jag komma igång med igen!! ;D
ÄLSKAR MIN ODESSA!!!
<3
 
Nu blir det en mys kväll med extrafamiljen!! :D
 
<3<3<3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin & Joker

Vad roligt att du tävlar! :D
Vilka poäng uppnådde du?

Svar: Oj, nu kommer jag inte ihåg ;) men jag kan kolla upp det om du vill? ;)Till våren ska vi starta lydnad också :)
Madde

2012-09-24 @ 14:44:54
URL: http://elinochjoker.devote.se
Postat av: Elin & Joker

Ja gör det! :D
Lydnad är svinroligt! Lite tråkigt att dom är så petiga bara ;)

Svar: Det är roligt när hunden tycker det :)Håller på att lära Odessa att tycka det är roligt ;) haha
Madde

2012-09-25 @ 06:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0